HB-Drops august 2014 – vigtigt nyt til alle medlemmer

hbdropsweb

Kære Medlemmer

Så skal der igen fuld fart på sporten på banen såvel som på alt det administrative, der holder sammen på klubben.

På fredag mødes alle klubledere og trænere for at tilrettelægge arbejdet og ikke mindst samarbejdet omkring vores aktiviteter. I den forbindelse har der endnu en gang været “ged” i systemet, så for mange indbydelser er sendt ud til også ikke – udvalgsmedlemmer. Da det er et arbejdsmøde, er invitationen kun til jer der er involveret i administrationen via bestyrelsen eller udvalg.

 

Generalforsamling

 

Onsdag den 8. oktober kl. 19.00 afholdes ordinær generalforsamling i Cafe Fjerbolden.

I den sammenhæng skal jeg gøre opmærksom på, at forslag til generalforsamlingen skal være formanden i hænde på mail: formand@hb-badminton.dk eller brev i HBs postkasse senest onsdag den 17. september.

Indkaldelse, beretninger og dagsorden udsendes senest 14 dage før generalforsamlingen. Regnskabet udsendes senest en uge før generalforsamlingen.

Samtidig må jeg meddele, at vores kasserer Tina Juul Hansen afgår som kasserer efter mere end 10 år på posten. Tina har gennem de mange år gjort et kæmpearbejde for klubben som kasserer, men også i rigtigt mange andre sammenhænge såvel i cafeen som ved turneringer og ikke mindst som kampleder, hvor hendes myndige væsen og præcise udsagn har været en garanti for en god og gnidningsfri gennemførelse af arrangementerne. “Spørg Tina” har været det faste udsagn, når nogen var i tvivl om hvad som helst. Vi håber at Tina stadig vil være at finde bla. ved dommerbordet fremover.

 

Ny hjemmeside og webmaster

 

Som forhåbentlig rigtigt mange af jer har bemærket, så har vi fået ny hjemmeside, der uden diskussion er meget pænere, flottere og ikke mindst nemmere end den gamle. Flere medlemmer har været involveret i det forberedende arbejde, men især Thue Rathsach Lang fortjener en stor stor tak fra hele HB, for det det store arbejde og de mange timer han har lagt såvel i den kreative udformning som i den tekniske konstruktion og sammenkobling med vores administrative system KlubModul.

Og ikke nok med det. Thue afløser samtidig Jonas Pedersen som Webmaster og teknisk bestyrer af hjemmesiden. Alt tekst og billeder til hjemmesiden sendes stadig fremover til webmaster@hb-badminton.dk

Endnu en stor tak til Thue fordi han også fremover vil påtage sig arbejdet omkring hjemmesiden. Nu er det så op til os andre at sørge for spændende stof til den.

Også en meget stor tak til Jonas, der trådte til, da vi for knap 3 år siden overtog et rod af flere hjemmesider. Efter at han havde foretaget en større oprydning fortsatte Jonas som webmaster og har passet den gamle hjemmeside godt frem til det aftalte skift.

De besværligheder som vi har haft ved tilmeldelser gennem KlubModul, har ingen sammenhæng med Thues projekt omkring hjemmesiden, men skyldes først og fremmest at et administrativt system som KlubModul, der oprindeligt er skabt til hold, i visse sammnehænge har svært ved at håndtere registrering af enkeltpersoner.

Systemet er rigtigt godt i mange andre sammenhænge,så vi forsøger stadig at få ejerne til at forbedre det efter vores ønsker.

 

Yonex er ny samarbejdspartner

 

Klubdragten indgår som en vigtig markering af HB i forbindelse med holdturneringskampe mod andre klubber,

ved deltagelse i turneringer og i det daglige trænings – og klubliv.

Vi har som klub en stor interesse i at så mange medlemmer som muligt spiller i klubdragten og vores bedste seniorer skal for at deltage i divisionsbadminton bære ens klubdragt ved alle kampe.

På den baggrund har vi kædet klubbens forhandlinger med diverse sportsfirmaer om indkøb af bolde sammen med medlemmernes køb af klubtøj, for på den måde at opnå den størst mulige rabat på begge dele.

Op til denne sæson, var det tid for ny forhandling, og valget faldt på Yonex i samarbejde med Badmintonshoppen, der samlet set gav de bedste økonomiske muligheder, og som samtidig indeholder vigtige incitamenter til yderligere udvikling af spændende aktiviteter som ekstra træninger, sommerlejre m.m.

 

Klubdragt eller evt. neutralt tøj!

 

I aftalen indgår den klare betingelse at alle HB spillere, der deltager i holdturneringer på alle niveauer, skal bære klubdragt eller evt. neutralt tøj, det vil sige uden nogen synlig reklame for andre sportsfirmaer.

Vi håber at alle synes det er en rimelig ordning, og at I bakker op omkring klubdragten.

Indenfor den allernærmeste tid vil der blive særskilt information med billeder af klubdragten, og proceduren samt betingelserne omkring prøvning og køb såvel af den som af ketsjere, sko m.m.

 

Cafe Fjerbolden – åbning – cafeudvalg og personale?

 

Indretningen af køkkenet er tæt på at være færdigt. Den præcise dato for åbningen vil blive meddelt snarest muligt.

I den forbindelse efterlyser vi voksne frivillige, der vil bistå i cafeudvalget omkring styringen af cafeen, samt andre, der vil ansættes som lønnet medarbejder i forbindelse med den daglige åbningstid og evt. weekend.

Interesserede kan kontakte Marianne Clausen på mail: USUmedlem@hb-badminton.dk mobil: 41 41 73 66

eller undertegnede på formand@hb-badminton.dk mobil: 53 62 05 22.

I ønskes alle en rigtig god sæson.

 

De bedste hilsner

Olaf Nyeng.

Print Friendly, PDF & Email

DEL:
Populære indlæg